onsdag 4. september 2019

Ditt ombud i den nye kommunen

Fra nyttår bor vi ikke lenger bare i Hurum, Røyken, «gamle» Asker, Akershus og Buskerud, men i nye Asker kommune og Viken. Det forplikter oss som blir folkevalgte i den nye storkommunen.

Valget 9. september er like om hjørnet, og debatten har tatt seg opp både i avisene og i sosiale medier. I valgkampen har vi sett både fakta og grunnløse påstander, realisme, drømmer og ambisiøse mål, framsnakk og nedsnakk. Det er ikke rart mange velgere er usikre på hvem man skal stemme på. Det mangler ikke på valgløfter.

Lyttende ombud
Som førstekandidat for Asker Frp ved kommunevalget kan jeg love én ting: Jeg ser det som min viktigste oppgave å jobbe for at innbyggerne i hele den nye storkommunen får gode og likeverdige tjenester. Det er langt fra Tofte til Nesøya, og det vil være viktig å ha fokus på utvikling i den søndre delen av kommunen, over hele halvøya. Jeg er en lyttende politiker og de som kjenner meg fra tidligere vet at jeg tar min ombudsrolle på største alvor. Fra et demokratisk synspunkt er det viktig at politikerne vi velger til kommunestyret blir lyttende ombud for oss alle. Uansett hvor vi bor eller hvilke saker vi er berørt av. Fremskrittspartiet er et lyttende parti, og vi er uavhengige av organisasjoner og 
interessegrupper. 

TETTSTEDSUTVIKLING: Det er langt fra Tofte til Nesøya, på mange måter. Jeg er opptatt av tettstedsutvikling i hele kommunen og at innbyggerne skal bli sett og hørt.

GODE LOKALSAMFUNN: Sætre er inne i en spennende utvikling. Jeg jobber for anløp av hurtigbåt og utvikling av gode kollektivforbindelser til og fra Sætre for å binde tettstedene sammen.
Vil se hele kommunen
Målet mitt er å se hele kommunen, hele Asker. Frp er opptatt av folk der de bor, om det er i Båtstø, Tofte, Filtvedt, Sætre, Holmsbu eller Spikkestad. Et bedre busstilbud for innbyggerne for å binde den nye kommunen sammen er en kjempeviktig sak for oss. Vi vil også satse på utslippsfri ferge langs kysten. God infrastruktur er helt avgjørende for utvikling av tettstedene. Særlig er det viktig å legge til rette for bedre tilgjengelighet for folk i rullestol og som sliter med å forflytte seg. Asker kommunes innbyggere fortjener å bli behandlet med respekt, og kommunens tjenester er til for dem. Asker kommune skal være et godt sted å bo for alle. Jeg vil være ditt ombud.

OMBUD FOR HELE KOMMUNEN: Jeg har hatt gleden av å bli kjent med store deler av den nye kommunen. Asker skal være et godt sted å bo for alle.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar