lørdag 23. oktober 2010

Budsjettseminar og opprykksfest!

Lørdagen ble svært begivenhetsrik. Asker Fremskrittsparti arrangerte budsjettseminar på idylliske Sem gjestegård, noe som gjorde at jeg dessverre gikk glipp av sesongens siste kamp for Askers fotballherrer på Føyka. Jeg fikk imidlertid anledning til å møte laget på banketten som ble holdt på rådhuset, og senere på kvelden kunne de inviterte beskue et fantastisk fyrverkeri fra rådhustaket - til ære for vårt nye Adeccoliga-lag.

Jeg skal innrømme at hjertet svulmet litt ekstra der oppe på taket av rådhuset, da opprykksfyrverkeriet ble fyrt av i den kalde Asker-kvelden med et flombelyst Føyka kunstgress som bakgrunn og stjernehimmelen med klar fullmåne som kulisse. Et verdig punktum for en fantastisk sesong som altså ble kronet med opprykk for Asker fotball. Et toppfotballag er en viktig identitsbygger for ethvert lokalsamfunn, og jeg gleder meg til å følge både laget og utviklingen av Føyka-området fremover. Asker bør ha alle muligheter til å etablere seg i Adeccoligaen, og i flere av festtalene på banketten ble det også snakket høyt om opprykk til Tippeligaen om noen år. Men - som det også ble påpekt av flere: Nå gjelder det å gjøre ting riktig. Det gjelder også for Asker kommune.

Engasjementet i bygda er det ihvertfall ingenting å si på. Lørdagen var svart og hvit i det nydelige og fargesprakende høstværet, med publikumstog til utescenen foran Kulturhuset der bandet "Trang fødsel" holdt konsert. Deretter ble spillerne ropt opp en etter en og ble premiert. Stemningen var god, men jeg kunne likevel ønsket meg enda mer "trøkk". Alt blir liksom litt "pyntelig" her i Asker, selv når fotballaget rykker opp. Eller som noen av Stord-supporterne var inne på etter kampen: Asker-supporterne blir litt "tantete"... Kaptein Arneberg våget da heller ikke å åpne magnum-flasken med champagne han fikk overrakt på scenen av en av sponsorene - men vi så at han hadde veldig lyst. Kanskje var det for mye "establishment" til stede foran scenen? Nå ble det hele i stedet noe nølende... Når Asker om noen år rykker opp i Tippeligaen håper jeg vi får oppleve champagnesprut fra scenen mens Queen-låten "We are the champions" dundrer fra høyttalerne. Det hadde vært noe! Jeg er glad for at jeg fikk med meg feiringen på utestedet Bar(t) etter at borteseieren over Notodden sikret opprykket forrige helg. Den feiringen var en smule mer spontan, mens lørdagens bankett på rådhuset naturligvis foregikk i "sømmelige" former... Jeg gratulerer Asker Fotball Herrer med et meget fortjent opprykk!

Budstikkas bilder fra festmiddagen ser du her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar